FordExplorer2020 03 web

  • Sedemmiestne SUV Ford Explorer Plug-In Hybrid využíva kombináciu zážihového motora EcoBoost a elektromotora s celkovým výkonom 457 k, krútiacim momentom 825 Nm a dojazdom na elektrický pohon až do 48 km (NEDC).
  • Spojenie štandardného inteligentného pohonu všetkých kolies, systému Terrain Management System a siedmich jazdných režimov prináša vyvážený mix komfortu, hospodárnosti a jazdných schopností za každých podmienok.
  • Priestranný, všestranný interiér je vybavený informačno-zábavným systémom SYNC 3 s 10,1-palcovou kapacitnou dotykovou obrazovkou, modemom Ford Pass Connect a štandardne montovaným zvukovým systémom B&O.

 

 

Populárne SUV Ford Explorer prichádza na Slovensko v úplne novej verzii Plug-In Hybrid. Od 16. apríla bude vozidlo s elektrickým jazdným režimom, prvotriednym komfortom a skutočnými schopnosťami pre zvládnutie ťažkého terénu možné objednať aj u všetkých slovenských predajcov Ford. Záujemcovia o výnimočné spojenie ekologického hybridného pohonu s vysokým výkonom si môžu vybrať z dvoch variantov - ST-Line a Platinum, ktoré ponúkajú najvyššiu výbavu. Cena novej verzie Explorer vo výbave ST-Line je 75 990 € a vo výbave Platinum 76 990 € Prvé vozidlá budú dodané v priebehu októbra 2021.

Explorer Plug-In Hybrid využíva kombináciu výkonného 3,0-litrového benzínového motora Ford EcoBoost V6 s elektromotorom, generátorom a lítiovo-iónovým akumulátorom s kapacitou 13,6 kWh, ktorý sa môže dobíjať z externého zdroja aj pomocou rekuperačného dobíjania počas jazdy. Celkový výkon 457 k a krútiaci moment 825 Nm z neho robí najvýkonnejší hybridný model v ponuke značky Ford.

Vyspelá pohonná sústava zahŕňajúca 10-stupňovú aickú prevodovku Ford, inteligentný pohon všetkých kolies a systém Terrain Management System so siedmimi jazdnými režimami zaisťuje schopnosť komfortne prepraviť sedem cestujúcich, ťahať príves až do 2 500 kg1 a prejsť až 48 km podľa metodiky NEDC, resp. 42 km podľa WLTP na čisto elektrický pohon. Dosahuje spotrebu paliva od 2,9 l/100 km podľa NEDC (od 3,1 l/100 km podľa WLTP) a emisie CO2 od 66 g/km podľa NEDC (71 g/km podľa WLTP).2

Vďaka komplexnému balíku asistenčných jazdných technológií a prémiových komfortných prvkov poskytuje úplne nový Explorer Plug-In Hybrid všetkým cestujúcim vysoký komfort a pocit istoty za každých okolností.

FordExplorer2020 01 web

Technológie ako adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, funkcia rozpoznávania značiek obmedzenia rýchlosti, funkcia udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu a nový asistent brzdenia pri cúvaní robia jazdu ešte intuitívnejšou a menej stresujúcou.3 Stupne výbavy ST-Line aj Platinum obsahujú 14-reproduktorový audiosystém B&O4 a 10,1-palcovú kapacitnú dotykovú obrazovku. Vďaka trojzónovej elektronickej regulácii teploty a modemu FordPass Connect5 môžu cestujúci v interiéri dokonale relaxovať a využívať široké možnosti konektivity.

Explorer Plug-In Hybrid je synonymom všestrannosti. Nikdy predtým sme neponúkali vozidlo, ktoré zvládne ťažký terén, ľahko odtiahne aj čln a jazdí v meste na elektrický pohon, a to všetko v luxuse a pohodlí,“ povedal Matthias Tonn, hlavný konštruktér programu Explorer pre Európu.

Explorer Plug-In Hybrid je jedným z 18 nových elektrifikovaných vozidiel, ktoré spoločnosť Ford plánuje predstaviť svojim európskym zákazníkom ešte pred koncom roka 2021.

Jazda na elektrický pohon

Pohonná sústava modelu Explorer Plug-In Hybrid zaisťuje dojazd a výkon vozidiel s modernými, vyspelými zážihovými motormi v spojení s úspornosťou a kultivovanosťou elektrického pohonu.

Elektromotor umožňuje tomuto SUV jazdiť na elektrickú energiu, pričom vodič si môže prostredníctvom režimov EV Auto, EV Now, EV Later a EV Charge zvoliť, kedy a ako sa má energia z akumulátora využívať. Keď sa akumulátor vybije na najnižšiu možnú mieru, pohonná sústava sa aicky vráti do režimu EV Auto, v ktorom benzínovému motoru pomáha elektromotor využívajúci spätne získavanú energiu. Tým sa optimalizuje spotreba paliva.

Úplné nabitie batérie z externého zdroja 230 V trvá menej ako 5 hodín a 50 minút. Z nástennej nabíjačky Ford Connected Wallbox (voliteľné príslušenstvo) alebo kompatibilnej verejnej nabíjacej stanice FordPass Charging Network to trvá menej ako 4 hodiny 20 minút.6

Architektúra paralelného hybridného pohonu tiež umožňuje súčasné využívanie plného kombinovaného výkonu a krútiaceho momentu zážihového aj elektrického motora. To v kombinácii s inteligentným pohonom všetkých kolies zaručuje skvelé jazdné schopnosti na ceste aj v teréne a umožňuje bez problémov ťahať aj box na prepravu koní, čln alebo veľký príves s hmotnosťou do 2 500 kg.

Inteligentný pohon všetkých kolies optimalizuje trakciu každých 10 milisekúnd, pričom analyzuje signály z desiatok senzorov vrátane rýchlosti, stáčania vozidla, teploty okolitého vzduchu, prešmykovania kolies a stavu prívesu. Úplne nová jednostupňová rozdeľovacia prevodovka s elektromechanickou momentovou spojkou dokáže do 100 milisekúnd nepozorovane upraviť rozdelenie krútiaceho momentu medzi predné a zadné kolesá, a zaistiť tak bezpečnejší prenos hnacej sily na vozovku.

Rovnako ako 10-stupňová aická prevodovka, ktorá ďalej zlepšuje hospodárnosť a kultivovanosť, aj systém inteligentného pohonu všetkých kolies využíva algoritmy adaptívneho učenia na neustále prispôsobovanie reakcií v záujme optimálneho výkonu a kultivovanosti.

Technológia Terrain Management System v modeli Explorer Plug-In Hybrid umožňuje vodičovi voliť rôzne jazdné režimy, a tým upraviť charakter jazdy podľa dopravnej situácie, počasia či terénu. K dispozícii sú režimy Normal (normálny), Sport (šport), Trail (lesná cesta), Slippery (šmykľavý povrch), Tow/Haul (ťahanie prívesu), Eco (ekologická jazda) a Deep Snow and Sand (hlboký sneh a piesok). V každom jazdnom režime sa na 12,3-palcovom digitálnom bloku prístrojov zobrazuje jedinečná grafika. Jazdu v ťažkom teréne uľahčuje aj asistent jazdy z kopca.3

FordExplorer2020 14 web

Technológie, ktoré vodičom uľahčujú život

Štandardne montované sofistikované asistenčné jazdné technológie sú navrhnuté tak, aby uľahčovali šoférovanie tohto veľkého vozidla v meste aj na diaľnici.

Aktívny parkovací asistent 2 dokáže vozidlo plne aicky vmanévrovať na pozdĺžne aj kolmé parkovacie miesta.3 Technológia plnoaizovaného asistenta vychádzania z parkovacieho miesta zas pomáha vodičovi pri výjazde z pozdĺžnych parkovacích miest 3

Systém sledovania mŕtveho uhla s detekciou prechádzajúcich vozidiel upozorňuje vodiča cúvajúceho z parkovacieho miesta na vozidlá, ktoré by mu mohli skrížiť cestu. 3 Technológia asistencie brzdenia pri cúvaní, predstavená v Európe prvýkrát, pomocou radaru, kamery a ultrazvukových senzorov deteguje v dráhe vozidla objekty s výškou nad 28 cm a šírkou aspoň 7,5 cm. Ak systém pri cúvaní rýchlosťou od 1,5 km/h do 12 km/h zistí, že bezprostredne hrozí zrážka, dokáže aicky zabrzdiť. 3 Štandardom je aj 360-stupňová kamera. 3

Prednárazový bezpečnostný systém s aktívnym brzdením dokáže na ceste alebo pri ceste pred vozidlom detegovať chodcov a cyklistov, ktorí by mohli vojsť do dráhy vozidla. Ak systém zistí, že by mohlo dôjsť k zrážke a vodič nezareaguje na výstrahu, môže aicky zabrzdiť. 3

Jazdy s častým zastavovaním a rozbiehaním, jazdy po diaľnici alebo jazdy na dlhé vzdialenosti môžu byť menej stresujúce vďaka adaptívnemu tempomatu (ACC) s funkciou Stop & Go, rozpoznávaním značiek obmedzenia rýchlosti a funkciou udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu. 3 Táto technológia pomáha vodičom modelu Explorer Plug-In Hybrid udržiavať komfortný odstup za vozidlami vpredu a dokáže tiež udržiavať vozidlo v strede jazdného pruhu. Okrem toho dokáže tento systém regulovať rýchlosť jazdy v medziach daných predpismi. Riadi sa pritom dopravnými značkami pri ceste a nad vozovkou v kombinácii s informáciami z palubného navigačného systému.

Vďaka funkcii Stop & Go môže adaptívny tempomat v dopravnej zápche vozidlo úplne zastaviť, a ak zastavenie trvá kratšie než 3 sekundy, systém dokáže vozidlo zas uviesť do pohybu. Ak zastavenie trvá dlhšie než 3 sekundy, na rozbeh stačí stlačiť tlačidlo.

Nejde o to, aby sme vozidlo naplnili samoúčelnými technológiami. Ide o vylepšenie zážitku z jazdy, zníženie stresu a pomoc vodičovi tak, aby sa za volantom cítil istejšie.“ povedal Torsten Wey, manažér spoločnosti Ford of Europe pre asistenčné a bezpečnostné technológie.

Medzi ďalšie technológie, ktoré vodičom pomáhajú predchádzať nehodám alebo zmierňovať ich následky, patrí systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu. 3 Je jedným z prvkov, ktoré modelu Explorer Plug-In Hybrid dopomohli k zisku najvyššieho 5-hviezdičkového ohodnotenia v bezpečnostných testoch Euro NCAP, nezávislej skúšobne zameriavajúcej sa na nárazové testy.7

Organizácia Euro NCAP mu udelila vysoké známky za ochranu dospelých aj detských cestujúcich. Ochranný rám priestoru pre cestujúcich tvoria rúrky z martenzitovej ocele s ultravysokou pevnosťou v A-stĺpikoch a nosníkoch strechy. Vyrábajú sa metódou, ktorá bola v automobilovom priemysle použitá prvýkrát.

FORD 2020 EXPLORER 84 web

Priestor pre váš život

Explorer pod svojím sebavedomým zovňajškom ukrýva komfortný interiér s dostatkom miesta až pre siedmich dospelých cestujúcich. Vďaka viac ako metrovej výške nad sedákmi vo všetkých troch radoch sedadiel a viac ako 1,5-metrovej šírke vo výške pliec a bokov v prvom a druhom rade sedadiel si môže luxus v kabíne modelu Explorer vychutnať každý cestujúci. Medzi praktické prvky patrí päť 12-voltových zásuviek, dvojité USB porty pre prvý a druhý rad sedadiel, 12 držiakov na nápoje a trojzónová klimatizácia.

Sedem miest na sedenie navyše ponúka maximálnu flexibilitu. V dvojmiestnej konfigurácii možno získať batožinový priestor s objemom až 2 274 litrov. Vďaka systému jednoduchého sklápania a elektrického vyklápania tretieho radu sedadiel možno v interiéri bez problémov vytvoriť akúkoľvek kombináciu miest na sedenie a batožinového priestoru. Len samotná kabína pritom obsahuje 123 litrov úložného priestoru.

Vysoký štandard výbavy zahŕňa vyhrievané a chladené predné sedadlá s masážnou funkciou nastaviteľné v 10 smeroch, vyhrievané sedadlá v druhom rade, bezdrôtovú nabíjaciu podložku pre kompatibilné zariadenia, vyhrievaný volant, roletky na oknách v druhom rade, zatmavené sklá okien v druhom a treťom rade a 14-reproduktorový, 980-wattový prémiový zvukvý systém B&O. 

Súčasťou štandardnej výbavy je aj modem s technológiou FordPass Connect, ktorý umožňuje na diaľku z akejkoľvek lokality s mobilným dátovým pripojením ovládať niekoľko funkcií vozidla prostredníctvom mobilnej aplikácie FordPass.8 Môžete tak na diaľku zamknúť alebo odomknúť vozidlo, naštartovať,9 lokalizovať vozidlo a zistiť stav vozidla vrátane zásoby paliva, stavu alarmu, tlaku v pneumatikách, životnosti oleja atď.

Aplikácia FordPass tiež prináša nové funkcie, ktoré majiteľom modelu Explorer s elektrifikovaným pohonom ešte viac spríjemnia život. Ide napríklad o možnosť monitorovať úrovne nabitia batérie, vyhľadávať nabíjacie stanice a vytvárať záznamy o jazdách a nabíjaní. Ďalej sú to funkcie, ktoré vodičom pomôžu zaistiť maximálnu výhodnosť dobíjania, a to prednastavením časov nabíjania s najvýhodnejším tarifom za elektrinu, nastavením požadovanej úrovne nabitia a informovaním o dosiahnutých úrovniach nabitia.

Vertikálne orientovaná 10,1-palcová centrálna dotyková obrazovka, štandardná súčasť variantov Platinum aj ST-Line, umožňuje, aby navigačné mapy vypĺňali celú plochu obrazovky, alebo aby časť plochy zaberali informácie z audiosystému. Obrazovka využíva kapacitný dotykový panel, vlastnosťami porovnateľný s displejmi smartfónov a tabletov. Vďaka tomu rýchlejšie a citlivejšie reaguje na pokyny pri ovládaní komunikačno-zábavného systému SYNC 3.10

FordExplorer2020 11 new

Nezameniteľný charakter

Varianty Platinum a ST-Line dodávajú asertívnemu zovňajšku a modernému interiéru modelu Explorer Plug-In Hybrid punc jedinečnosti.

Štandardne montované 20-palcové disky kolies majú v prípade variantu ST-Line čierny strojovo opracovaný povrch a v prípade variantu Platinum tmavý matný strojovo opracovaný povrch.

Variant ST-Line má navyše jednodielnu mriežku chladiča s lesklou čiernou povrchovou úpravou. Čierny povrch s vysokým leskom nájdeme aj na strešných lištách, ozdobách na dverách batožinového priestoru a na obložení dverí. V interiéri zaujme červené prešívanie na sedadlách, koberčekoch a športovom volante so sploštenou spodnou časťou, ako aj ozdobné prvky na prístrojovej doske s efektom uhlíkových vlákien.

Variant Platinum má jednodielnu mriežku chladiča s polomatným povrchom. Polomatnú povrchovú úpravu majú aj strešné lišty, ozdoby na dverách batožinového priestoru a obloženie dverí. V interiéri zas pribudli ozdobné prvky z pravého dreva na prístrojovom paneli.

Ohromnú charizmu a bezprecedentne sebavedomý výzor má nový Explorer Plug-In Hybrid aj v štandardnej výbave. Vďaka jedinečným variantom ST-Line a Platinum si však zákazníci môžu zvoliť to pravé vozidlo, zodpovedajúce ich osobnosti,“ povedal Matthias Tonn.

FORD 2020 EXPLORER 82 web

# # #

1 Max. hmotnosť prívesu závisí od prevážaného nákladu, konfigurácie vozidla, príslušenstva a počtu cestujúcich.

2 Uvedené hodnoty spotreby paliva/energie, emisií CO2 a dojazdovej vzdialenosti na elektrický pohon sú stanovené v súlade s technickými požiadavkami a špecifikáciami nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 a nariadenia (EÚ) č. 2017/1151 v najnovšom znení. Pri ľahkých osobných automobiloch s typovým schválením podľa metodiky WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) sa budú uvádzať informácie o spotrebe paliva/energie a emisiách CO2 podľa metodiky NEDC (New European Drive Cycle) aj podľa WLTP. Metodika WLTP plne nahradí metodiku NEDC najneskôr do konca roku 2020. Použité štandardné testovacie postupy umožňujú vzájomne porovnávať rôzne typy vozidiel od rôznych výrobcov. Vo fáze prechodu od metodiky NEDC sa hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 podľa WLTP spätne korigujú na hodnoty zodpovedajúce metodike NEDC. Vzhľadom na určité zmeny v testoch dôjde k odchýlkam oproti predošlým hodnotám spotreby paliva a emisií, takže pre to isté vozidlo sa môžu uvádzať iné hodnoty spotreby paliva a emisií CO2.

3 Funkcie pomáhajúce vodičovi majú len dopĺňať, a nie nahrádzať pozornosť vodiča, jeho úsudok ani ovládanie vozidla vodičom.

5 Funkcie môže byť potrebné aktivovať.

6 Trvanie dobíjania sa môže líšiť. Podrobnosti si prečítajte v používateľskej príručke.

7 Informácie nájdete na https://www.euroncap.com/.

8 Aplikácia FordPass, kompatibilná s vybranými smartfónovými platformami, je k dispozícii na stiahnutie. Môžu sa na ňu vzťahovať poplatky za správy a dáta.

9 V krajinách, kde to zákony dovoľujú.

10 Pri jazde sa nerozptyľujte. Vždy, keď je to možné, používajte systémy hlasového ovládania; počas jazdy nepoužívajte zariadenia, ktoré sa musia držať v ruke. Niektoré funkcie môžu byť zablokované, keď je zaradený rýchlostný stupeň. Nie všetku funkcie sú kompatibilné so všetkými telefónmi.

Ford Motor Company je globálna spoločnosť so základňou v meste Dearborn v americkom štáte Michigan. K jej hlavným oblastiam podnikania patrí projektovanie, výroba, marketing, predaj a servis komplexného radu osobných automobilov, nákladných vozidiel, SUV a elektrifikovaných vozidiel značky Ford, ako aj luxusných vozidiel značky Lincoln. Zároveň poskytuje aj finančné služby prostredníctvom spoločnosti Ford Motor Credit Company a aktívne sleduje nové príležitosti na rozšírenie svojho podnikania investíciami do oblastí elektrifikácie, autonómneho riadenia a mobility. Spoločnosť Ford má približne 186 000 zamestnancov po celom svete. Viac informácií o spoločnosti Ford, jej produktoch a spoločnosti Ford Motor Credit Company nájdete na internetovej stránke.

Spoločnosť Ford of Europe sa zaoberá výrobou, predajom a servisom vozidiel značky Ford na 50 individuálnych trhoch a má približne 43 000 zamestnancov vo svojich podnikoch s plnou majetkovou účasťou. Celkovo pre spoločnosť pracuje približne 58 000 ľudí, ak sa zarátajú aj podniky s účasťou iných spoločností a nekonsolidované podniky. Okrem spoločnosti Ford Motor Credit Company prevádzkuje spoločnosť Ford Europe divíziu Ford Customer Service Division a 14 výrobných závodov (10 podnikov s plnou majetkovou účasťou alebo konsolidovaných podnikov s účasťou iných spoločností a 4 nekonsolidovaných podnikov s účasťou iných spoločností). Do Európy boli prvé automobily značky privezené v roku 1903, teda v tom istom roku, v ktorom bola spoločnosť Ford Motor Company založená. Výroba sa v Európe začala v roku 1911.